Крымский форум (Crimea-Board) Поиск Участники Помощь Текстовая версия Crimea-Board.Net
Здравствуйте Гость .:: Вход :: Регистрация ::. .:: Выслать повторно письмо для активации  
 
> Рекламный блок.
 
 
 
 
 
> Ваша реклама, здесь
 
 
 

  Start new topic Start Poll 

> Rock in Opposition (RIO), Progressive Rock
scrutinizer | Профиль
Дата 14 Октября, 2007, 13:29
Quote Post




Group Icon

Группа: VIP
Сообщений: 1626
Регистрация: 09.11.04
Авторитет: 5
Вне форума

Предупреждения:
(0%) -----


Статья из Википедии.

Rock in Opposition (RIO, англ. рок в оппозиции) — движение, представлявшее несколько прогрессивных рок-групп конца 1970-х, объединившихся в оппозиции к музыкальной индустрии, которая отказывалась признавать их музыку. Движение было начато рок-группой Henry Cow в марте 1978 года (см. 1978 в музыке), когда они пригласили четыре европейских коллектива приехать в Лондон для выступления на фестивале, названном «Рок в оппозиции». На этом фестивале выступили группы:
  • Henry Cow (Англия)
  • Stormy Six (Италия)
  • Samla Mammas Manna (Швеция)
  • Univers Zéro (Бельгия)
  • Etron Fou Leloublan (Франция)
После фестиваля RIO было оформлено как организация со своей хартией, целью которой было представлять и продвигать своих участников. Ещё три коллектива вступили в движение: Art Bears, Art Zoyd и Aksak Maboul. В дальнейшем фестивали проходили во Франции, Италии и Швеции. Крис Катлер из Henry Cow организовал в Великобритании лейбл ReR как образец некоммерческой музыкальной компании.

RIO как движение просуществовало не долго, но его наследие всё ещё живо. Хотя термин RIO никогда не предполагалось использовать для определения музыкальной стлистики (первоначальные группы RIO музыкально сильно отличались друг от друга), он до сих пор широко используется слушателями, музыкантами и дистрибьюторами для классификации рок-групп (обычно для групп, участвующих в фестивалях RIO и для групп связанных или произошедших от групп движения RIO).

Некоторые из сегодняшних представителей RIO как движения и как жанра: Thinking Plague (США), Present (Бельгия), Miriodor (Канада), Ahvak (Израиль), NeBeLNeST (Франция), 5'uus (США), Guapo (Великобритания), U Totem (США). Термин RIO в наши дни стал практически синонимом авант-прогрессив-рока и экспериментального рока.
PMEmail Poster
2/4685   
Бобер | Бездомный
Реклама двигатель прогресса       
Quote Post



А кому сча лехко?
Group Icon


















_________________
Желающим разместить рекламу смотреть сюдой
/   
scrutinizer | Профиль
Дата 14 Октября, 2007, 13:47
Quote Post




Group Icon

Группа: VIP
Сообщений: 1626
Регистрация: 09.11.04
Авторитет: 5
Вне форума

Предупреждения:
(0%) -----


John Greaves, Peter Blegvad, Lisa Herman - Kew. Rhône. (1977)

user posted image

Kew.Rhone is an often overlooked masterpiece from the 1970s, a multilayered concept album that combines the complexity of RIO with the melodic sensibilities of the best Canterbury bands and which features perhaps the most erudite lyrics in the history of progressive rock.

John Greaves (music) and Peter Blegvad (lyrics) began their creative partnership when Henry Cow and Slapp Happy joined forces for Desperate Straits - their song 'Bad Alchemy' was one of that album's highlights, and they have continued to write and perform together on an occasional basis ever since. Following the recording of 'In Praise Of Learning' Henry Cow and Slapp Happy split, and John Greaves left Henry Cow at about the same time. He and Peter Blegvad went to New York, where they wrote this album and then recorded it with the assistance and participation of jazz greats Carla Bley and Mike Mantler. Vocalist extraordinaire Lisa Hermann was rightly given joint billing with the two songwriters; like Dagmar in Slapp Happy and Art Bears, it is her interpretation of the material that brings it to life. Robert Wyatt was so impressed that he bought two copies, in case one got damaged or worn out, and later sang a version of the title track on John Greaves' 'Songs' album.


© ProgArchives


Содержание:
  1. Good Evening (0:33)
  2. Twenty-Two Proverbs (4:08)
  3. Seven Scenes From The Painting (3:32)
  4. Kew Rhône (3:04)
  5. Pipeline (3:41)
  6. Catalogue Of Fifteen Objects & Their Titles (3:36)
  7. One Footnote (to Kew Rhône) (1:29)
  8. Three Tenses Onanism (4:07)
  9. Nine Mineral Emblems (5:51)
  10. Apricot (3:05)
  11. Gegenstand (3:46)
Состав:
  • Lisa Herman / Vocals
  • John Greaves / Piano, Organ, Bass, Vocals, Percussion ( Tr.7)
  • Peter Blegvad / Vocals, Guitar, Tenor Sax (Tr. 5)
  • Andrew Cyrille / Drums, percussion
  • Mike Mantler / Trumpet, Trombone
  • Carla Bley / Vocals, Tenor Sax (Tr. 1 & 7)
  • Michael Levine / Violin, Viola, Vocals ( 9 )
  • Vito Rendace / Alto & Tenor Saxes, Flute
  • April Lang / Vocals (Tr. 5 & 8)
  • Dana Johnson / Vocals (Tr. 2)
  • Boris Kinberg / Clave (Tr. 5)
PMEmail Poster
1/4685   
scrutinizer | Профиль
Дата 16 Октября, 2007, 19:29
Quote Post




Group Icon

Группа: VIP
Сообщений: 1626
Регистрация: 09.11.04
Авторитет: 5
Вне форума

Предупреждения:
(0%) -----


Miriodor3rd Warning (3è Avertissement) (1991)

user posted image

No, this isn’t two albums on one disc; it’s merely the French and English versions of the title. If you can deal with the gimmicky cover of the CD, the bilinguality of the song titles, and the progressively RIO bent of the music, Miriodor would be an excellent addition to your collection. Someone described them to me as « Univers Zéro in a good mood ». Lacking a better description, I’ll reuse that one. If you like the instrumental complexity and power of UZ, coupled with that band’s lack of any mainstream influence, chances are you’ll find 3rd Warning to your taste. And even if you’re a novice to the RIO sound and are looking for a place to start, Miriodor is probably the best place. They combine musical prowess and creativity with a certain amount of accessibility. While not lacking the dissonance of Henry Cow or Magma, they serve it up in smaller doses. A three piece, Miriodor consists of Pascal Globensky on piano, Sabin Hudon on sax, and Rémi Leclerc on percussion. All three double on synths. Leclerc drives home the UZ comparisons with his Denisesque classically influenced percussives. The others weave intricate melodies and counterpoint. For a threesome their sound is remarkably full - lots going on. While no individual instrument is doing blistering solos, they will impress you with mature, complex writing. Like most of my favorite bands, the emphasis is on the writing rather than the playing. The result is a tightly composed 45 minutes of excellent progressive music. I highly recommend this new Canadian band to anyone with an ear for experimentation.

© Mike Borella


Содержание:
  1. Transsibérien (Trans-Siberian) (5:07)
  2. Langage de lézard (Lizard's Language) (2:04)
  3. Garde à vous! (Attention!) (1:44)
  4. Jérusalem (4:22)
  5. Cortège (Procession) (3:53)
  6. Vision (3:55)
  7. Entraperçu (Glimpse) (3:14)
  8. Réconfort métaphysique (Solace) (2:39)
  9. 3è avertissement (3rd Warning) (5:06)
  10. Debout (Standing) (4:16)
  11. Viking (4:33)
  12. Chute libre (Free Fall) (3:19)
Состав:
  • Pascal Globensky / piano, synthesizer
  • Sabin Hudon / sax, synthesizer
  • Rémi Leclerc / percussions, synthesizer
PMEmail Poster
2/4685   

Topic Options Start new topic Start Poll 

 



[ Script Execution time: 0.0723 ]   [ 12 queries used ]   [ GZIP включён ]


Создание и продвижение сайтов в Крыму



Top